Wochenblatt – Gazeta Niemców w Rzeczypospolitej Polskiej

Wochenblatt – Gazeta Niemców w Rzeczypospolitej Polskiej

Kolorowy, młody, niemiecki, nowoczesny

W tym roku BJDM chce nie tylko uczcić swoje 30-lecie, ale także zaprezentować się w zupełnie nowy sposób. Dlatego też na rozpoczęcie jubileuszu młodzież przedstawiła nową strategię i nowe logo organizacji.

 

Gäste der Auftaktveranstaltung (v.l.): Joanna Hassa (SKGD), Maria Neumann (VdG), die deutsche Konsulin Birgit Fisel-Rösle, Sejmabgeordneter der deutschen Minderheit Ryszard Galla, SKGD-Chef Rafał Bartek
Foto: Rudolf Urban

 

Pierwszy dzień wiosny (21.03.) był inauguracją roku jubileuszowego Związku Młodzieży Mniejszości Niemieckiej. Przedstawiciele BJDM i „dorosłych” organizacji mniejszości niemieckiej spotkali się w Centrum Młodzieży przy ulicy Krupniczej w Opolu. Zaproszono również konsul Niemiec w Opolu Birgit Fisel-Rösle, a także dyrektora DWPN Lucjana Dzumlę oraz przedstawicieli prasy regionalnej.

 

Europejski Rok Młodzieży

 

Zuzanna Herud über das Leitbild des BJDM
Foto: Rudolf Urban

 

Już kilka tygodni temu lider BJDM Oskar Zgonina w wywiadzie dla portalu Wochenblatt.pl powiedział: – Europejski Rok Młodzieży to dobra okazja, by skupić naszą uwagę na młodym pokoleniu. My, jako BJDM w mniejszości niemieckiej, również upamiętnimy ten fakt, obchodząc przez cały rok 30-lecie naszej działalności. Nie zamierzamy jednak patrzeć tylko wstecz. Przed nami bowiem kolejne lata i równie ważne zadania na przyszłość.

W związku z tym BJDM również w poniedziałek przedstawił swoją nową strategię. – Naszą misję zaczerpnęliśmy z niemieckojęzycznego skrótu naszej nazwy – kolorowy, młody, niemiecki, nowoczesny, czyli BJDM. Chcemy być otwartą i nowoczesną wspólnotą, w której każdy jest mile widziany i może realizować swoje plany i pomysły. Chcemy przyciągnąć młodych ludzi, nie tylko tych z Opolszczyzny, ale z całej Polski. Jestem przekonana, że choć dziś jest to jeszcze mała grupa, to w przyszłości będzie się rozrastać i nabierać większego rozmachu – mówi Zuzanna Herud, wiceprzewodnicząca BJDM.

 

Nowa strategia

 

Weronika Koston präsentiert die neue Strategie des BJDM.
Foto: Rudolf Urban

 

Aby pozyskać nowych członków, BJDM chce także zwrócić się do tych, którzy do tej pory byli pomijani. – Chcemy przygotować atrakcyjną ofertę dla studentów i młodych dorosłych, bo ta grupa była do tej pory zaniedbywana – powiedziała na konferencji prasowej Weronika Koston, skarbnik BJDM, która przedstawiła najważniejsze punkty nowej strategii związku młodzieży. Działalność organizacji ma być zdecentralizowana, ale jednocześnie biuro w Opolu ma pracować bardziej efektywnie. Ponadto młodzi chcą się bardziej zareklamować i pokazać, że choć zachowują własną tożsamość, nie chcą dać się zaszufladkować.

 

Nowe logo

 

Das neue Logo des BJDM
Foto: Rudolf Urban

 

– W ramach przygotowań do tegorocznego jubileuszu i prac nad strategią zdaliśmy sobie również sprawę, że nasze logo wymaga odnowienia. Dlatego na rozpoczęcie roku jubileuszowego prezentujemy też nowe logo, które jednak pod względem kolorystycznym nadal zawiera barwy Niemiec – mówi Weronika Koston, a Andrea Polanski, wiceprzewodnicząca BJDM, dodaje, że logo zostało zaprojektowane w taki sposób, aby istniało kilka wariantów, które teraz powinny jednolicie symbolizować BJDM i jego działalność. – Jest proste, ale jednocześnie nowoczesne i nadal odzwierciedla osoby, tak jak stare logo, choć teraz w inny sposób – mówi Andrea Polanski.

Na przestrzeni całego roku organizowane będą różne imprezy związane z obchodami jubileuszu. Wkrótce zostanie również uruchomiona nowa strona internetowa, a młodzi zaprezentują trzy filmy, które nakręcili z okazji 30. rocznicy.

Wielka gala odbędzie się w przeddzień Festiwalu Kultury Mniejszości Niemieckiej, tj. 9 września, we Wrocławiu.

Rudolf Urban

 

 

Show More