Wochenblatt – Gazeta Niemców w Rzeczypospolitej Polskiej

Wochenblatt – Gazeta Niemców w Rzeczypospolitej Polskiej

Bezpiecznie i zdrowo na czekoladowo

Lato zbliża się wielkimi krokami. Zdejmujemy już jesienno-zimowe ubrania i odkrywamy ciało. Wielu z nas, a zwłaszcza kobietom, zależy na pięknej opaleniźnie. Co zatem zrobić, aby w krótkim czasie ją uzyskać? Skóra o oliwkowym odcieniu jest apetyczna i sprawia, że wyglądamy zdrowo. Ale opalanie się na słońcu czy w solarium nie jest najbezpieczniejsze. Na szczęście istnieją sposoby na to, by skóra zyskała złoty odcień w naturalny sposób.

Dermatolodzy przestrzegają przed opalaniem się między godz. 10 a 16, kiedy to słońce jest najsilniejsze.
Foto: Unsplash

Opalać można się na różne sposoby, jednakże każdemu chodzi o to, aby zrobić jak najszybciej. Zamiast stosowania przyspieszaczy opalania w sprayu warto sięgnąć po domowe sposoby, które sprzyjają opalaniu i je wspomagają. Mogłoby się wydawać, że najlepszym sposobem na ładną opaleniznę jest korzystanie ze słońca. Jak najbardziej jest to prawda, jednakże wiąże się to z niebezpieczeństwem poparzeń słonecznych. Takie poparzenia niestety nie przynoszą pięknej złotej opalenizny, a mogą wywołać powstawanie zaczerwienień na skórze, które dalej powodują czerwone plamy. Dlatego też dermatolodzy przestrzegają przed opalaniem się między godz. 10 a 16, kiedy to słońce jest najsilniejsze. Jeżeli już chcemy korzystać z „kąpieli słonecznych” w tym czasie, warto postawić na aktywność, a leżenie na kocu odłożyć na inny czas.

Opalanie a dieta

Doskonałym sposobem na przygotowanie ciała do opalania jest wprowadzenie odpowiedniej diety. Zaleca się spożywanie produktów zawierających w swoim składzie beta-karoten. Jest to prowitamina witaminy A, która jest silnym przeciwutleniaczem. Beta-karoten doskonale wpływa na skórę. Należy do karotenoidów, które są żółtymi, czerwonym, pomarańczowymi i różowymi barwnikami roślinnymi. Doskonałym źródłem beta-karotenu w pożywieniu jest marchewka. Jeżeli chce się uzyskać ładny kolor skóry, należy jeść 1–2 marchewki dziennie, jeszcze lepszym sposobem jest picie soku z marchwi. Innymi źródłami beta-karotenu w pożywieniu są: słodkie ziemniaki (bataty), papryka, pomarańcze, morele, pomidory, mango, brzoskwinie, nektarynki, melon, papaja. Istotną informacją jest to, iż beta-karoten znajduje się nie tylko w produktach czerwonych, ale także w zielonych warzywach liściastych: w natce pietruszki, szczawiu, boćwinie, koperku, szpinaku, jarmużu, cykorii, sałacie, kapuście włoskiej. UWAGA: zbyt duża ilość dostarczonego do organizmu beta-karotenu może doprowadzić do tego, iż skóra stanie się pomarańczowa.

Doskonałym sposobem na przygotowanie ciała do opalania jest wprowadzenie odpowiedniej diety.

Olejek, tabletki

W drogeriach dostępnych jest olejek karotenowy, który odznacza się bardzo dużą zawartością beta-karotenu. Zaleca się stosowanie olejku bezpośrednio na skórę, można połączyć go z balsamem, masłem shea czy też olejem kokosowym. Na rynku dostępne są również różnego rodzaje produkty posiadające w swoim składzie beta-karoten. Prowitamina A zawarta w suplementach diety pobudza produkcję pigmentu skóry i pozwala szybciej ją przyciemnić. Jednakże stosowanie beta-karotenu w tabletkach w zbyt dużych ilościach może spowodować, że skóra stanie się żółta bądź też pomarańczowa. Innym doskonałym sposobem na opalanie jest przeprowadzenie tuż przed nim peelingu. Na skutek takiego działania skóra zostanie złuszczona, dzięki czemu opalenizna będzie znacznie ładniejsza i trwalsza. Doskonałym sposobem jest przeprowadzeniu peelingu kawowego. Kawa jest bardzo dobrym składnikiem, który przyciemni skórę, jednakże efekt niestety nie będzie długotrwały, ale pozwoli przygotować skórę do opalania na plaży. Należy jednak uważać, aby nie przesadzać z intensywnym peelingiem skóry, gdyż można ją tylko podrażnić, a co za tym idzie – konieczne będzie poczekanie z opalaniem, aż skóra się zregeneruje.

Karolina Świerc

Show More