Wochenblatt – Gazeta Niemców w Rzeczypospolitej Polskiej

Wochenblatt – Gazeta Niemców w Rzeczypospolitej Polskiej

FlixBus w hollywoodzkich filmach

Firma ze stolicy Bawarii, München – FlixBus – przejmuje największego operatora długodystansowych autobusów w USA, Greyhound Lines. Tym samym kierownictwo FlixBusa zapewnia, że niebawem logo monachijskiego przedsiębiorstwa pojawi się w hollywoodzkich filmach.

Flixmobility GmbH, właściciel takich marek jak FlixBus czy FlixTrain, przejęcie amerykańskiej firmy Greyhound Lines ogłosił w minionym tygodniu. Niemiecka firma zapłaci za amerykańskie przedsiębiorstwo ok. 172 mln dolarów, czyli ok. 148 mln euro. – Chcemy zaspokoić zwiększone zapotrzebowanie na ekologiczne środki transportu w USA – przekonuje André Schwämmlein, jeden z założycieli Flixmobility. Do tej pory właścicielem amerykańskiej firmy było brytyjskie konsorcjum FirstGroup.

 

Ein FlixBus-Reisebus
Foto: Florian Fevr/Wikipedia

 

Amerykańska ikona w niemieckich rękach
Należy jednak przypomnieć, że FlixBus jest już obecny na amerykańskim rynku od 2018 r., ale do tej pory to Greyhound Lines tam wyraźnie dominowały. Amerykańska firma ma obecnie ok. 1300 autobusów, które docierają do 2,4 tys. celów – nie tylko w USA, ale również w Kanadzie oraz w Meksyku. FlixBus natomiast docierał do tej pory w USA do 195 miejsc. Greyhound Lines są uważane za „ikoniczną markę”, a charakterystyczne srebrne autobusy często pojawiały się w popularnych filmach. W rozmowie z „Frankfurter Allgemeine Zeitung” André Schwämmlein przyznał, że to też miało znaczenie dla Flixmobility: – W pewnym momencie zobaczycie autobusy FlixBusa w filmach z Hollywood – powiedział. Jak dodał, chce, żeby dla Amerykanów wkrótce symbolem transportu zbiorowego był właśnie FlixBus, a nie, jak do tej pory, Greyhound Lines.

Idzie nowe
Ciekawostką jest fakt, że niemiecka spółka Flixmobility w przeciwieństwie do legendarnego amerykańskiego przedsiębiorstwa jest bardzo młoda, gdyż została założona zaledwie dziewięć lat temu, konkretnie w 2012 r., w München, zaś amerykańskie przedsiębiorstwo prawie 100 lat wcześniej, bo w 1913 r. Pomimo tego autobusy firmy FlixBus docierają już do około 2,8 tys. lokalizacji, w tym do wielu polskich miast. Można zatem rzec, że idzie nowe. Przypomnijmy, że do Polski FlixBus wszedł w 2015 r. W ramach FlixTrain firma oferuje też przewozy kolejowe na terenie Republiki Federalnej Niemiec oraz Austrii. Spółka jest też właścicielem platformy FlixCar, kojarzącej kierowców prywatnych samochodów z potencjalnymi pasażerami. Ten projekt powstał jako konkurencja dla BlaBlaCar.

Johann Engel

Show More