Wochenblatt – Gazeta Niemców w Rzeczypospolitej Polskiej

Wochenblatt – Gazeta Niemców w Rzeczypospolitej Polskiej

Mniejszość zakończyła kampanię wyborczą

Na kilkanaście godzin przed rozpoczęciem ciszy wyborczej, Komitet Wyborczy Wyborców Mniejszość Niemiecka podsumował swoją kampanię, która w sumie liczyła 70 dni, podał kilka danych statystycznych.

 

Pod utworzeniem komitetu KWW Mniejszość Niemiecka podpisało się ok. 2000 mieszkańców woj. opolskiego, a sam skład Komitetu liczy 17 osób. Pod listą do sejmu zebrano 8773 podpisów, ponadto zebrano 3 000 podpisów pod kandydatem do Senatu w okręgu 52. Komitet wystawia 24 kandydatów do sejmu i 1 kandydata do senatu. Na liście jest 12 kobiet i 12 mężczyzn. Najmłodszy kandydat ma 28 lat najstarszy 68.

W kampanię KWW Mniejszość Niemiecka zaangażowali się sympatycy, koordynatorzy gminnych struktur mniejszości niemieckiej oraz członkowie komitetu wyborczego – w sumie około 150 osób.

 

“W 25 rocznicę obrony województwa opolskiego musimy pamiętać, że i dzisiaj fakt istnienia niezależnego województwa opolskiego stawiany jest pod znakiem zapytania. Zaś retoryka antyniemiecka, która była tak powszechnie obecna w tegorocznej kampanii, pokazuje, że część polityków próbuje dzielić nasze społeczeństwo, a nie łączyć. Tymczasem obecność Mniejszości Niemieckiej w regionie zawsze była czynnikiem wyróżniającym, ale też i budującym porozumienie. Dlatego jeżeli chcemy, aby nasza wyjątkowość była zachowana i budowała oraz rozwijała ten region to trzeba zadbać o reprezentantów Mniejszości Niemieckiej w wyborach”,

 

powiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej Rafał Bartek, lider opolskich Niemców i nr 2 na liście do Sejmu.

Realizacja kampanii medialnej była możliwa dzięki wpłatom samych kandydatów oraz osób popierających ten ruch społeczny. Środki w ten sposób pozyskane przekazano na ulotki (100 000 sztuk), kalendarzyki (36 000 sztuk) plakaty (7000 sztuk), banery (1000 sztuk), kubki (2400 sztuk), breloki-otwieracze (5000 sztuk). – W 16 lokalizacjach województwa opolskiego pojawiły się bilbordy kampanijne. Bus oklejony materiałami wyborczymi pokonał ok. 1 500 kilometrów i odwiedził targowiska w miastach woj. opolskiego – dodała Sylwia Kus, również kandydująca do Sejmu z listy mniejszości niemieckiej.

Kandydaci mieli również okazję spotkać się podczas spotkań ze swoimi wyborcami, których w sumie zorganizowano 42. Wyprodukowano 7 spotów radiowych, a także
5 telewizyjnych spotów wyborczych. Ponadto zlecono reklamy w 13 tygodnikach lokalnych, gazetach codziennych woj. opolskiego.  Zorganizowano 8 konferencji prasowych.

 

“Dziękujemy wyborcom, wszystkim tym, którzy znaleźli czas na spotkanie z nami i całej drużynie Komitetu Wyborczego oraz kandydatom, za świetną pracę w zespole. Dziękujemy też mediom, bo bez ich przychylności nie bylibyśmy tak widoczni. Jesteśmy przekonani, że po tak intensywnej kampanii możemy liczyć na Państwa zaufanie. Bo Państwa głos, głos mieszkańców tego regionu ma znaczenie”,

 

mówił Ryszard Galla, kandydat nr 1 z listy nr 11 Mniejszość Niemiecka.

Po tak intensywnej kampanii wyborczej najwyższy czas by zagłosować na najlepszą drużynę. Dlatego zachęcamy Państwa przede wszystkim do tego by iść na wybory.
A 15 października nie zapomnieć i zagłosować na listę nr 11 – Mniejszość Niemiecką. – mówił Henryk Lakwa, kandydat do Senatu w okręgu 52 (Opole i powiat opolski).

Show More